Close
Till huvudinnehåll

Gammalt inlägg - kan innehålla inaktuell information

Saker vi konsumenter klagar på

Källa: Konsumentverket

Detta är vad vi konsumenter klagade mest på till den kommunala konsumentvägledningen under 2008. (Andel av samtliga klagomål i procent.)

1. Boende 20,9 2. Telefoni, internet, post 14,8 3. Fordon, transport 14,6 4. Hemelektronik 9,9 5. Fritid, resor, kultur 8,0 6. Hem-, hushållsprodukter 7,5 7. Egenvård, barnprodukter med mera 6,6 8. Kläder, skor, tvätt 3,9 9. Försäkringar 2,5 10. Bank-, finansiella tjänster 2,4 11. Vård och hälsa 1,8 12. Hushållsekonomi 0,8 13. Mat och dryck 0,7 14. Utbildning 0,3 15. Restaurang och logi 0,3 16. Alkohol, tobak 0,04 17. Övrigt, ej ämnesanknutet 4,8

Även om försäkringar inte är ett område som många klagar på så tar vi de klagomål vi får på allvar. Lärarförsäkringars verksamhet är en del av servicen för medlemmarna i Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund. Det är viktigt för oss att kunna ge en så bra service som möjligt. Därför arbetar vi aktivt med vår klagomålshantering. Vi har en process för detta och en klagomålsansvarig. Klagomål är ett sätt för oss att lära oss och bli bättre på det vi gör.

Hjälp oss att hjälpa dig på ett ännu bättre sätt genom att ge oss dina synpunkter! Du kan läsa mer på vår webbplats.