Kontakta din vårdcentral/husläkare eller offentligvårdsansluten nätdoktor. Om läkaren rekommenderar att du efter besöket behöver remitteras till specialistläkare ber du om en kopia på remissen för att kunna använda försäkringen.
Kontakta Vårdplaneringen som bokar rätt vård och lämplig tid i samråd med dig. Vårdplaneringen kan boka tid hos sjukgymnast, naprapat eller kiropraktor utan krav på remiss.
Kontakt
Sjukvårdsrådgivningen når du på 0771-108 108 kl. 7-22 (alla dagar) och vårdplaneringen kl. 8-17 (vardagar).
Om vi inte är överens
Om du inte är nöjd med hur ditt skadeärende har hanterats kan du vända dig till några olika instanser.
Du startar som vanligt i den offentliga vården, via akuten eller vårdcentralen. Om du sedan får remiss för vidare utredning eller vård ber du om en kopia av remissen för att kunna använda försäkringen.
Kontakta skaderegleringen på telefon 0771-111 677. De slussar dig sedan vidare till vårdplaneringen som ser till att du får den vård som du behöver på en tid som passar dig.
Om vi inte är överens
Om du inte är nöjd med hur ditt skadeärende har hanterats kan du vända dig till några olika instanser.
Du når våra skadereglerare på telefon vardagar 07.30-17.00. För de skador som kan anmälas via webben kan du anmäla dygnet runt.
Varför kan jag inte anmäla min skada på webben?
Beroende på försäkringsgivare och försäkring så kan ännu inte alla skador anmälas via webben. Där alternativet "skadeanmälan på nätet" saknas så måste du kontakta vår skadeväxel på 0771-21 09 09, knappval 2.
Jag har en fråga om ett pågående skadeärende, vart vänder jag mig?
Du vänder dig till den försäkringsgivare dit du anmält skadan. Behöver du hjälp med kontaktuppgifter ringer du vår skadeväxel på 0771-21 09 09, knappval 2.
Jag vet inte vilken försäkring skadan omfattar
Ring vår skadeväxel på 0771-21 09 09, knappval 2 så hjälper de dig.
Jag har råkat ut för skada på resan och behöver akut hjälp utanför kontorstid