Close
Till huvudinnehåll

Gammalt inlägg - kan innehålla inaktuell information

Kundundersökning 2010

Vi har precis fått resultatet från den kundundersökning som vi genomför vart tredje år. Undersökningen är ett viktigt verktyg i utvecklingen av produkter, service och av vår verksamhet i stort. Den visar vad ni tycker vi gör bra och vad ni tycker att vi kan förbättra. Nedan kan du se delar av resultatet:

·  93% tycker det är bra eller mycket bra att det egna fackförbundet erbjuder försäkringar. ·  95% av de som har varit i kontakt med oss anser att de fått önskad hjälp. ·  90% är nöjda eller mycket nöjda med bemötandet från vår personal. ·  67% anser att vi i hög eller mycket hög grad tillfredsställer deras försäkringsbehov. ·  63% är nöjda eller mycket nöjda med försäkringspremierna. ·  Högst betyg av våra försäkringar får hemförsäkringen och barnförsäkringen.

Resultatet visar att det arbete som vi har lagt ner för att utveckla vår service och våra produkter har gett resultat. Totalt sett är våra kunder mer nöja än vid någon tidigare mätning. Men fortfarande finns det saker som kan förbättras.

Trots att 260 000 av landets lärare är kunder hos oss är vi relativt okända. Det är många som inte vet vilket företag som sköter deras medlemsförsäkringar, och kännedomen om vilka olika försäkringar vi erbjuder är relativt låg. Många vet heller inte vilka försäkringar de har hos oss. Vi behöver därför bli mer synliga med vilka vi är och vad vi kan erbjuda, framförallt gentemot de yngre medlemmarna där kännedomen är som lägst. Vi behöver också bli tydligare i vår information. Detta kommer vi nu att arbeta med och förhoppningsvis kan vi uppvisa ett bättre resultat vid nästa mätning.

Om undersökningen Undersökningen genomfördes av Novus i slutet av januari och början av februari och omfattar 435 telefonintervjuer. Urvalet är representativt fördelat mellan förbunden, i ålder och geografi. Vi tackar alla som har deltagit i undersökning för en värdefull insats i vårt fortsatta utvecklingsarbete.