Close
Till huvudinnehåll

Gammalt inlägg - kan innehålla inaktuell information

AJJJJ! Vad ont det gjorde.

En ros till er alla.

[caption id="attachment_463" align="aligncenter" width="300" caption="En ros till er alla."][/caption]

Att få kokande vatten över sig gör ont och får följder.

I påskas bryggde jag kaffe med mindre lyckat resultat. Det kokande vattnet hamnade inte i kaffepannan utan över delar av kroppen. Med höga rop rusade jag in i duschen och efter mycket iskallt vatten körde min hustru mig invirad i blöta handdukar till Visby lasarett.

Tack underbara svenska sjukvård för hjälpen. En hjälp av blöta, kylande och bedövande omslag och dessutom mänsklig värme från personalen.

Väl hemma i Stockholm kontaktade jag Folksam där Lärarförsäkringars olycksfallsförsäkring skaderegleras. Även om det är självklart att jag borde känna till hur det går till så blev jag ändå förvånad. Det konstaterades att jag hade en försäkring (inte förvånande). Handläggaren ställde ett antal frågor. Typ av skada? Läkarvård m.m? Efter 10 minuter konstaterade jag att ärendet var färdigt. Jag hade fått besked om ersättning och att den skulle sättas in på mitt konto samt om jag hade kvarstående besvär efter 2 år skulle jag höra av mig.

Även om jag mycket väl känner till "Telefonskadereglering" så känns det fantastiskt (och lite underligt) att överhuvudtaget inte bli ifrågasatt, inget krångel med kvitton bara klara tydliga besked. 

Jag avstår gärna att råka ut för olyckor men om det ändå händer känns  det underbart med denna behandling när olyckan är framme.

En blomma till er alla som hjälpt mig. Håkan Lind

P.s. Skaderegleraren visste inte var jag arbetar D.s.