Close
Till huvudinnehåll

Gammalt inlägg - kan innehålla inaktuell information

Det kom ett brev från Sabina

Vi vill att alla kunder ska få samma upplevelse som Sabina när de är i kontakt med oss. Givetvis är vi medvetna om att alla kunder inte kan vara glada efter att ha pratat med oss, vi jobbar trots allt med försäkringar. Men vi vill att alla kunder ska känna att vi finns där för dem, lyssnar, bryr oss och hjälper dem så långt vi kan.

Sabina i förgrunden och Annelie, Martina och Sara från Lärarförsäkringar i bakgrunden
Strax före sommaren fick vi ett brev från en kund som heter Sabina. Hon hade varit i kontakt med oss vid ett flera tillfällen och pratat med olika personer på vår kundtjänst. Med brevet ville hon berätta hur väl mottagen hon hade blivit vid varje kontakt, hur vi hade fått henne att känna sig trygg, lugn och inte det minsta dum på grund av de frågor hon ställde. Sådana här brev är jätteroliga att få.

I vårt arbete för att ytterligare förbättra vår kundservice så är Sabina målbilden. Vi vill att alla kunder ska vara lika nöjda med vår service som Sabina. För att verkligen kunna se målet framför oss bjöd vi helt sonika in henne att komma och träffa vår kundtjänst. Till vår stora glädje så tackade hon ja, trots att hon skulle föda barn tre dagar senare. (Hade vi vetat det så hade vi nog väntat med att fråga henne.)

Det blev ett trevligt och lärorikt möte där vi fick möjlighet att ställa en massa frågor om vad hon tycker är viktigt när det gäller service och hur hon tänker kring försäkringar och pension i allmänhet. Vi fick en mängd bra tips som vi tar med oss i det fortsatta arbetet för att utveckla vår service. Dessutom fick vi lära känna en mycket stolt förskollärare som älskar sitt arbete och som har fyra systrar som alla är lärare.

Tack Sabina!