Close
Till huvudinnehåll

Gammalt inlägg - kan innehålla inaktuell information

3 fakta från Lärarförsäkringars kundundersökning

kunderlararforsakringar800px

För att ta reda på vad du som är kund tycker om Lärarförsäkringar så genomför vi vartannat år en stor kundundersökning i samarbete med kundundersökningsföretaget Novus.

Undersökningen genomförs genom att ett antal frågor om hur man upplever Lärarförsäkringar ställs till ett urval av Lärarförsäkringars kunder. Sedan 2002 har Lärarförsäkringar genomfört dessa kundundersökningar vartannat år för att ta reda på mer djupgående vad ni kunder tycker om oss, vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre. Årets undersökning visar att ni som är våra kunder blir mer och mer nöjda med Lärarförsäkringar även om det finns saker kvar som vi bör jobba på.

1. Ni är mer nöjda med oss än någonsin Glädjande nog kan vi konstatera att nöjdheten över att vara kund hos Lärarförsäkringar ökat sedan den föregående undersökningen. Jämfört med 2013 har andelen deltagare som angivit 4:or eller 5:or på en femgradig skala ökat med 13 procent i 2015 års undersökning.

2. Fler av er känner till oss än någonsin tidigare Jämfört med 2013 så har kännedomen om Lärarförsäkringar ökat med 41 procent. Alltså en rejäl och glädjande ökning. Vi har de senaste åren satsat på att synas mer för kunderna, exempelvis via vårt månatliga digitala kundbrev Kundnytta, vår blogg och med en förbättrad webbplats som numera exempelvis är mobiloptimerad.

3. Vi kan bli bättre på sociala medier och se till att synas mer Många av er känner inte till att Lärarförsäkringar finns i sociala medier och de av er som gör det tyckte i många fall att vi kunde bli bättre på att använda dem. Framförallt tyckte ni att vi ska kommunicera att vi faktiskt finns på både Facebook, Twitter och Instagram. Följ oss gärna där för tips och information om försäkringar och pension, men även en del annat som kan vara till nytta för dig som är medlem.

Undersökningarna hjälper oss på Lärarförsäkringar i vårt arbete att förbättra och förenkla kundupplevelsen. Det är glädjande med den positiva utveckling som skett de senaste två åren och vi kommer att fortsätta jobba för bästa möjliga upplevelse i alla våra kanaler, såväl digitala som de traditionella, för dig som är Lärarförsäkringars kund.